Maanantai 26.6.2017Jorma, Jarmo, Jere, Jeremias, Jarkko, Jarno

Kilpailu kiristymässä Suomen ratapihoilla –  pieni yritys Kouvolasta haluaa haastaa mahtavan VR:n

Mikko Stig
Matkustajia Pitäjänmäen juna-asemalla Helsingissä 19. kesäkuuta 2017. Lipunmyynti sekä VR:n että HSL:n lähijunissa loppui maanantaina. Matkustajien on hankittava lippu ennakkoon tai maksettava se matkakortilla.
Matkustajia Pitäjänmäen juna-asemalla Helsingissä 19. kesäkuuta 2017. Lipunmyynti sekä VR:n että HSL:n lähijunissa loppui maanantaina. Matkustajien on hankittava lippu ennakkoon tai maksettava se matkakortilla.

Kilpailu Suomen rautatiekuljetuksista voi kiristyä lähivuosina, mutta lähinnä ratapihoilla. Aurora rail -yhtiö on saanut toimiluvan, jonka perusteella se saa tehdä vaihtotöitä Suomen ratapihoilla.

Vaihtotyö tarkoittaa liikennettä aseman ja terminaalien välillä.

Aurora rail ottaa haltuunsa liiketoiminnan, jota nykyään hoitaa Easmar Logistics. Yhtiö tekee tällä hetkellä vaihtotöitä Kouvolan ratapihalla, mutta toimintaa on tarkoitus laajentaa kaikille Suomen ratapihoille. Easmar sai toimiluvan Kouvola ratapihalle vuonna 2013.

Aurora railin toimitusjohtaja Saku Sopanen sanoo, että laajentuminen alkaa ensi vuonna.

Suomen rautateillä on vähän kilpailijoita VR:lle. Fennia Raililla on lupa tavarakuljetuksiin koko rataverkollaRatarahti-yhtiöllä on lupa paikallisiin tavarakuljetuksiin.

Aloita keskustelu tästä jutusta



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.