Rengasrikot pudottivat Lindholmin kymmenenneksi

Marko Mäkinen

Emil Lindholm ja Mikael Korhonen sijoittuivat myöhään lauantaina Italiassa päättyneessä Rally Del Casentinossa yleiskilpailun kymmenenneksi.

Hyundai i20 R5:lla asfalttiralliin osallistuneen suomalaiskaksikon kilpailu meni piloille rallin kolmannella ja kuudennella erikoiskokeilla tapahtuneisiin rengasrikkoihin, joissa tärvääntyi lähes kolme minuuttia ylimääräistä aikaa.

– Ensimmäinen rengasrikko oli omaa syytäni. Leikkasin liian sisältä, etupyörä osui sisämutkan kallioleikkaukseen ja rengas tyhjeni. Ajoin rikkinäisellä renkaalla EK:n maaliin ja hävisimme vajaat kaksi ja puoliminuuttia. Toinen rengasrikko tapahtui kuudennella EK:lla. Se jäi meille mysteeriksi, sillä emme osuneet mihinkään. Onneksi EK oli lyhyt niin jäimme kärjelle vain reilut kymmenen sekuntia ylimääräistä lisää, Lindholm kertoi rallin jälkeen.

Toscanan alueet asfalttitiet Italian Bibbienassa osoittautuivat odotetun haasteellisiksi.

– Rengasrikkojen jälkeen kilpailu oli lähinnä treeniä tulevaisuutta varten. Tiet olivat haastavia. Oli paljon epätasaisuuksia, pinnan vaihteluja ja jopa muutama hyppykin. Erityisesti pimeässä ajetut pätkät olivat vaikeita. Tiet kääntyilivät koko ajan ja näkyvyys eteen oli lyhyt.

Lindholmin ja Korhosen rallit jatkuvat tulevana viikonloppuna Sastamalassa AutoGlym-rallissa, joka toimii heille hyvänä shakedownina Suomen MM-rallia varten. Kaksikko starttaa reitille tutulla Skoda Fabia R5:lla lähtönumerolla 3.

– Kisassa on mukana rallin MM-sarjan WRC2-luokassa pärjänneitä kuljettajia, joihin pääsemme vertaamaan omaa vauhtiamme ja samalla aistimaan, millaista meno kuun lopulla Jyväskylässä sitten on.

– Rallissa ajetaan erikoiskokeita kahdesti. Toivotaan, että reitiltä löytyy myös pientä tietä, joka toisella ajokerralla menisi heikompaan kuntoon. Se palvelisi auton säätöjen suhteen meitä hyvin. AutoGlym-ralli on hyvä shakedown Suomen MM-ralliin. On syytä muistaa pitää auto maaliin asti ehjänä.

Lopputulokset

1. Alessandro Re – Fulvio Florean Skoda 1:32.18,5

2. Nikolai Gryazin – Jaroslav Fedorov Skoda –12,7

3. Pierre Campana – Dominique Savignoni Skoda –18,1

..10. Emil Lindholm – Markus Korhonen Hyundai –3:34.5

Aloita keskustelu tästä jutusta



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.