Ultrapehmeän uutuusrenkaan Monacon debyytti varmistettiin

Pirellin insinööri huolsi renkaita Australian osakilpaisussa Melbournessa. EPA/Diego Azubel
Pirellin insinööri huolsi renkaita Australian osakilpaisussa Melbournessa. EPA/Diego Azubel

Tämän kauden uutuusrengas – ultrapehmeä kumiseos – nähdään ensi kertaa kisakäytössä kauden kuudennessa osakilpailussa Monacon katuradalla toukokuun lopussa.

Pirelli julkisti Monte Carloon odotetusti kolme pehmeintä seosta rengasvalikoimastaan.

Sääntöjen mukaan jokaisen kuljettajan on säästettävä vähintään yksi pehmein sarja aika-ajon Q3-finaaliin.

Pirelli julkisti Monacon valikoimat määräysten mukaan kahdeksan viikkoa ennen Euroopassa ajettavaa kisaa. Kun julkistus tuli Australian avauskisan jälkeen, Monaco on ensimmäinen paikka, mihin tallit voivat valita viikonlopun rengaskiintiönsä tämän kauden ensimmäisten kisadatojen mukaan.

Tosin Australiassa näistä Monacon renkaista käytettiin vain pehmeää ja superpehmeää seosta.

Turun Sanomat, Milano

Alkukauden rengasvalikoimat:

Australia: superpehmeä, pehmeä, keskikova

Bahrain: superpehmeä, pehmeä, keskikova

Kiiina: superpehmeä, pehmeä, keskikova

Venäjä: superpehmeä, pehmeä, keskikova

Espanja: pehmeä, keskikova, kova

Monaco: ultrapehmeä, superpehmeä, pehmeä

Kanada: ultrapehmeä, superpehmeä, pehmeä

Azerbaizhan: superpehmeä, pehmeä, keskikova

Aloita keskustelu tästä jutusta



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.