Räikkösen mielestä ohittaminen yhtä vaikeaa kuin 15 vuotta sitten

Heikki Kulta

Ferrarilla Sebastian Vettelin vauhti verrattuna tallikaveri Kimi Räikköseen kiinnitti huomiota Kanadan Grand Prix -kisassa.

Tuntuu siltä, että Kanada on yksi niistä radoista, joilla Kimi ei viihdy.

Siinä missä Valtteri Bottas pystyi pitämään hyökänneen Max Verstappenin kurissa startin jälkeen ensimmäisissä mutkissa, Räikkönen hävisi paikan Daniel Ricciardolle.

Lopulta Kimi ajoi 32 kierroksen pituisen ensimmäisen kisaosuuden, mutta jäi sen jälkeen harmikseen edelleen Hamiltonin taakse loppumatkan ajaksi.

Ohittamisen hankaluutta Räikkönen tuskaili hyvin vakavalla naamalla.

– Pitkä veto oli ainoa mahdollisuus tehdä jotain eri tavalla tällaisessa yhden pysähdyksen kisassa. Ei vaan ihan riittänyt. Pääsin Lewis Hamiltonin viereen, mutta olisi pitänyt päästä vähän edelle. Seuraaminen oli ihan mahdotonta. Välillä jätin eroa enemmän, välillä otin sen kiinni, mutta yhtä kaikki se oli turhaa, Räikkönen jupisi.

Montrealin radalla on kolme avattavan takasiiven sallivaa DRS-aluetta, mutta ohittamispaikoiksi niistä ei ollut.

– Sääntöjä on rukattu vuosien varrella ja tehty näitä keinotekoisia apukeinoja ohittamiseen, mutta siitä huolimatta ohituksia ei ole sen enempää kuin 15 vuotta sitten ilman niitä. Mikään ei tunnu auttavan, konkari Räikkönen summaili.

Kuudenneksi jäänyt Räikkönen odotti etukäteen tietysti parempaa kisaa.

– Kaikki odottivat varmaan erilaista, mutta aika samanlaista siitä tuli kuin Monacossakin. Tylsä kisa, Räikkönen kuittasi.

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Kimi tietää kyllä
Ferrarin tekniikkapomo, jonka nimeä en muista, ehdotti jo drs:ää sunniteltaessa, että f-ykkösten aerodynamiikka pitää yksinkertaistaa mm. poistamalla käytöstä diffuusori. Tällöin voisi ajaa "puskurissa kiinni" ja yrittää ohitusta voimavarojen mukaan ilman keinotekoisia siellä täällä sallittuja kikkailuja.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.