Perjantai 22.6.2018Paula, Liina, PauliinaJuhannus

Heikki Kullan F1-kolumni: Jännittävää tylsyyttä

Veikko Wahlroos

Näyttävät kisat tuntuvat unohtuneen kevääseen, mutta samalla jännitteet mestaruustaistossa on kasvaneet huippuunsa. Sebastian Vettel ja Lewis Hamilton tuntuvat kuitenkin varmuudellaan pitävän haastajat turvallisen välimatkan päässä.

Se on käynyt selväksi, että voitoista ajaa kolme tallia ja erot ovat minimaaliset, pienimpiinkään virheisiin ei ole varaa, jos haluaa voittaa.

Kehityskilpa on kireimmillään, ja se on pakottanut myös Mercedeksen ja Ferrarin ottamaan riskejä kilpailukykynsä vaalimíseksi. Mitä enemmän riskejä sitten otetaan, sitä ilmeisemmäksi käy myös vaara, että kummallekin kärkitiimille on luvassa myös moottoririkkoja ja siten lähtöruuturangaistuksia.

Kanadassa Mercedes veti viime hetkessä pois uuden kehitysmoottorinsa. Ferrarilla sellainen oli, se toimi ja saman tien se hallitsi viikonloppua.

Siinä missä Toto Wolff kirjasi Monacon puolustustaiston positiiviseksi, Kanadassa kirjanpito meni miinukselle, sillä tämän piti olla Mercedeksen rata ihan samalla lailla kuin aiempinakin vuosina.

Ranskassa juhannuksena Mercedeksellä on sitten uusi moottori, ja kisa ajetaan samoilla erikoisrenkailla kuin Barcelonassakin, joten sen pitäisi taas kääntää voimasuhteet saksalaistiimin eduksi.

Heikki Kulta

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tylsää
Kolme tallia, kuusi kuskia, muut ovat mukana vain joukon jatkona. Aika-ajon voittanut ajelee johdossa koko kisan ajan, muut köröttelevät perässä. Noiden kuuden kuskin joukosta parhaat ovat Vettel ja Hamilton, huonoimmat Bottas ja Räikkönen. Kisoihin pitäisi saada enemmän jännitystä, enemmän ohituksia, ehdottaisin, että radasta kasteltaisiin esimerkiksi sadan metrin pätkä.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.