Murron ja Nikkasen seipäät ovat liian pitkiä – välineet eivät mahdu suosittuun konemalliin

Eero Saarikoski
Wilma Murto Paavo Nurmen kisoissa 5. kesäkuuta.
Wilma Murto Paavo Nurmen kisoissa 5. kesäkuuta.

Pasi Rein

Seiväshypyn suomalaiset kärkinaiset eivät venyneet haluamiinsa korkeuksiin Espoon gp-kisoissa. Wilma Murto sivusi Paavo Nurmen kisojen tulostaan 425 ja sijoittui toiseksi. Minna Nikkanen oli samalla tuloksella kolmas.

Nuorten MM-kisoihin tähtäävä Saga Andersson jäi ilman tulosta.

– Pitäisi saada enemmän kilpailuhyppyjä ja päästä parempiin korkeuksiin, Nikkanen kertoi.

– Parasta tässä kisassa oli se, että tuli edes hieman lisää kilpailuhyppyjä.

Nikkanen onnistui tekemään Espoon kilpailussa kaksi ylitystä. Jalkavaivojen jälkeen kisoihin palaileva Murto ylitti riman kolmesti.

– Oli tosi hyvä fiilis hypätä, ja tuli teknisesti hyviä hyppyjä ja reiluja ylityksiä, Murto iloitsi.

– Lisäksi kehossa tuntuu, että olen valmis selvästi parempaan.

Murto ja Nikkanen kilpailevat seuraavan kerran "viimeistään Kuortaneella". Kaksikko on pyrkinyt uutterasti ulkomaisiin kisoihin, mutta ongelmana on seipäiden pituus.

Seipäät eivät mahdu suosituimpiin uusiin lentokonemalleihin, joten matkustus on käynyt todella hankalaksi.

– Olisipa varaa yksityiskoneeseen, Murto naurahti.

– Nyt on niin, että perjantaina pitäisi lähteä ulkomaille kisoihin, mutta emme tiedä, mihin menemme ja millä matkustamme.

Ukrainan Marina Kilipko voitti Espoon seiväskilvan tuloksella 435. Berliinin EM-kisojen tulosraja on 445, jonka suomalaisista on toistaiseksi ylittänyt vain Nikkanen.

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

seiväs
seipäät teipillä kiinni ulkopuolelle.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: seiväs
En tiedä seipäistä mutta eikö niitä voi rahtina lähettää? Päivässä kulkeutuu liki minne tahansa Eurooppaa. Vai onko rikkoontumisen riski liian suuri?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.