Perjantai 25.5.2018Urpo

Lappi on keskellä pääreittejä – ja irti niistä

Logistiikka-asiantuntija Jarkko Rantala etsii keinoja linkittää Lappi ja Suomi yhä vahvemmin mukaan arktisten kuljetusväylien kehittymiseen.

– Priorisointi on vaikeaa, mutta itse suosisin nopealla aikavälillä tiehankkeita, varsinkin kun raskaan liikenteen mitat ja massat ovat nousseet, Jarkko Rantala sanoo.
– Priorisointi on vaikeaa, mutta itse suosisin nopealla aikavälillä tiehankkeita, varsinkin kun raskaan liikenteen mitat ja massat ovat nousseet, Jarkko Rantala sanoo.

Kilpisjärven kautta kulkeva kuorma-autoliikenne on kasvanut 1,5-kertaiseksi kymmenessä vuodessa. Kasvu on samaa luokkaa Käsivarren tyvessä Kivilompolon ja Kaaresuvannon rajanylityspaikoilla.

”Syyllinen...

tilaajille

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa TS Digi
6 viikoksi maksutta.

Aloita keskustelu tästä jutusta



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.