Lukijalta: VR:n erikoinen lippupalvelu

Olen menossa heinäkuussa kaverin luokse Itä-Suomeen ja päätin ostaa liput ajoissa mahdollisen ruuhkan välttämiseksi.

Mikäli joku on käynyt VR:n lipunostosivustolla, tietää, kuinka vaikeaselkoinen se on, ja varsinkin matkustuspäivän muuttaminen haluamakseen.

Varausosion alkupuolella on kohta, jossa kehotetaan ottamaan 10 euron takuu sille, jos lipun joutuu peruuttamaan. Sivuutin sen, koska 23 euron matkalippuun suhteutettuna 10 euroa on paljon.

Täyttelin meno- ja paluuliput sekä maksoin ne, jonka jälkeen tulostin liput.

Tarkastellessani lippuja huomasin paluulipun päivämäärän olevan väärällä kuukaudella, joten ei kun tekemään uusi yritys, joka nyt onnistuikin.

Vieritys alaspäin peruutusosioon, ja tiedot siihen pankkitilinumeroa myöten. Ajattelin kaiken olevan kunnossa, mutta sitten 21.5. tuli ilmoitus palautusmaksun hylkäämisestä.

Perusteena oli, että 10 euron takuumaksua ei ollut maksettu. Soitin välittömästi VR:n infoon ja selitin asian juurta jaksain virkailijalle, että olin vain halunnut perua ylimääräisen väärälle päivälle merkityn lipun, mutta ei onnistunut. Saadakseen edes jotain takaisin täytyy tuo 10 euron takuumaksu maksaa.

Niin kuin aikaisemmin totesin, niin 23 euron lipusta ei viitsi maksaa 10 euroa takuumaksua, jota ei myöskään saa takaisin.

Jorma Miettinen

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Oikein takuulla lippuostos
Jopa on koukerot viritetty asiakkaille ansaksi.
Se olisikin liian yksinkertaista että lipunosto olisi tehty yksinkertaiseksi ja selväksi tapahtumaksi.
Paljonkohan on maksettu koukero-ohjelmien tekemisestä niille jotka ovat sen kehittäneet. Veikkaisin että paljon..
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Säännöt!
Mulle kävi samoin Pohjolan Liikenteen bussin kanssa. Siirtyessäni varaussivuston sivulta toiselle asettamani matkustuspäivä muuttui itsekseen oletusarvoksi eli varauspäiväksi, mitä en huomannut vaan siirryin maksamaan. Lippua tulostaessa huomasin, ja soitin heti yritykseen pyytääkseni vaihtamaan matkustuspäivää. Vastaus oli ehdoton EI, jopa melko tylysti. Kuulin kokonaista kolme kertaa, että tiedot pitää huolellisesti tarkistaa ennen kuin kuittaa. Juu ymmärsin sen jo lippua tulostaessa, eli ei olisi tarvinnut jankuttaa. Päivän muuttaminen ei olisi maksanut yritykselle senttiäkään, mutta kun SÄÄNNÖT. Arvatkaapa, matkustanko joskus vielä ko. liikennöijällä?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Sitä saa, mitä tilaa
Eli halusit halvat junaliput, et tarkistanut lippujen tietoja kunnolla ennen ostoa etkä ostanut peruutusturvaa, ja sitten valitat, kun mokasit. Junalippuja voi ostaa myös R-kioskeilta ja isommilta asemilta, jos nettikaupan käyttö on noin hankalaa.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
"Fiksua palvelua"
Niimpä, Vr :lä on aika outo toiminta ja rahan ahneus. Nyt jo 4v. pitää olla oma lippu, ennen pääsivät ilmaiseksi.
Toisaalta sitten esim. Seinäjoelta lopetettiin lipunmyynti tiskiltä, vaikka on vilkas asema.Ja, jos ostaa lipun R-kioskilta niin saa itse selittäää ummet ja lammet miten sen saa ja, jos ostat lipun vaikkaTku-S.joki, niin Tampereella on vaihto, luulisi, että jos on menossa lemmikin kansssa, niin Tre:ta tulee jatko lippu automaattisesti lemmikkivaunuun, kuten Turussakin oli , mutta näinhän ei ole, se varattava erikseen.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Lukijoilta