Tiistai 19.6.2018Siiri

Meripuistoseura katsoo omaan napaan

Meripuistoseuran hallituksen puheenjohtaja esittää Turun Sanomissa 18.1. kritiikkiä suunniteltua Sorttamäen siltaa kohtaan. Kirjoituksesta paistaa läpi Meripuistoseuran huoli vain oman asumismukavuuden heikentymisestä eikä väitetysti turkulaisten veronmaksajien kukkarosta.

Kirjoituksen mukaan Ispoisten puistotien ja Etelänkaaren liikennemäärät olisivat kasvaneet useita kymmeniä prosentteja kahdessa vuodessa. Tämä ei voi pitää paikkaansa, sillä se edellyttäisi kyseisten alueiden asukasmäärien kasvamista useilla tuhansilla ihmisellä. Todellisuudessa koko Turun asukasmäärä on kasvanut viimeisen kahden vuoden aikana noin 3000:lla. Sisäinen muuttoliikekin huomioiden kyseisille alueille on voinut sijoittua enintään joitain satoja henkilöitä.

Lisäksi kirjoittaja väittää, että Turun asukasmäärä ei tule kasvamaan tulevaisuudessa siinä määrin, että kaivattaisiin uusia liikenneratkaisuja.

On totta, että kymmeniä vuosia sitten tehdyt ennusteet asukasmääristä eivät ole Turun saarien osalta toteutuneet täysimääräisesti. Yhtä totta kuitenkin on, että riittävän pitkälle tulevaisuuteen katsottaessa Turun saarilla tulee asumaan merkittävästi suurempi määrä ihmisiä kuin nyt. Tämä on väistämätön kaupungistumisen seuraus.

Yhtä hataralla pohjalla on väite elämän keskittymisestä Syvälahden koulun ympäristöön. Totuus Hirvensalon tulevaisuuden kaavoituksesta selviää hyvin nopeasti Turun Yleiskaava 2029 -suunnitelmista. Uusia asuinalueita ei olla perustamassa Syvälahden koulun lähistölle vaan pidemmälle Hirvensaloon Kukolan, Kaistarniemen ja Haarlan alueille.

Meripuistoseuran ennusteen mukaisesti sähköpyöräilyn lisääntyminen on osaratkaisu liikenteen nykyisiin ongelmiin. Tämä vähentäneekin pelkoja Sorttamäen sillan mahdollisesti aiheuttamasta liikennekaaoksesta myös Meripuistoseuran kotinurkilla, sillä osa työmatkalaisista suhahtaa ohi hiljaisella sähköpyörällä.

Uuden sillan tarvetta ei ole milloinkaan perusteltu sillä, että liikenne erityisesti puuroutuisi nykyisen sillan kohdalla. Tämä on virheellinen väittämä, joita uuden sillan vastustajat mielellään toistavat totuutena.

Sillan todellinen tavoite on siirtää Kaarinan ja Helsinkiin päin suuntautuva liikenne pois Vähäheikkilästä ja nopeammin Eteläkaaren kautta valtateille. Martin ja keskustan liikennetilanteeseen vaikuttamista ei edes tavoitella uudella sillalla.

KaikkiMeripuistoseuran puheenjohtajan ehdottamat liikenneratkaisut, joilla korvattaisiin suunniteltu Sorttamäen silta, maksaisivat todennäköisesti veronmaksajille yhteensä enemmän kuin uusi silta ja aiheuttaisivat huomattavasti enemmän rakennusaikaisia haittoja.

Väistämätön totuus on, jonka onneksi Turun päättäjät ovat ainakin tähän asti ilmeisesti ymmärtäneet, että Kaarinaan ja Helsinkiin päin suuntautuva Hirvensalon liikenne täytyy saada pois Vähäheikkilästä ja mahdollisimman suoraan Eteläkaarelle. Tämä aukeaa kenelle tahansa Turun karttaa katsoessa. Uusi silta suoraan Eteläkaarelle on selvästi järkevin ratkaisu tilanteeseen.

Meripuistoseuran tulee nyt katsoa riittävän pitkälle Turun tulevaisuuteen ja ymmärtää, ettei yksikään heidän tarjoamansa ratkaisu ole todellinen vaihtoehto sillalle.

Lari Parikka

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Asiaa
Nyt on skarppia asiaa! Kaupunki on kokonaisuus, mihin myös NIMBYt kuuluvat, mutta niistä ei pidä välittää.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Katsokaa peiliin
Saarelaiset katsovat omaan napaansa. Hirvensalossa ei ole pakko asua ja valittaa muille. Ihan sama juttu susien kanssa pohjoisemmassa.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Siltaa ei tarvita
Kaavoitusta pitää muuttaa. Ei ole järkeä asuttaa ihmisiä saarille ja keskittää työpaikkoja Kupittaalle. Samalla joukkoliikenne kiertää aina torin kautta kestäen tuhottoman kauan. Salosta pääsee varmaan helpommalla Kupittaalle kuin Hirvensalosta joukkoliikennettä käyttäen. Se on jo huonoa kaupunkisuunnittelua.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Siltaa ei tarvita
Tosi on. Juuri tuon asian vuoksi näen, että Meripuistoseuran esitys Vähä-Heikkiläntien jatkosta Kurjenmäen läpi olisi paras ratkaisu.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Siltaa ei tarvita
Vähä-heikkiläntien "jatko" maksaa sillan verran. Tunnelitta sitä ei voida toteuttaa ja kaikkihan sen tietää, ettei tunneli mikään halpa projekti ole. Lakatkaa ehdottamasta typeriä ideoita.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Siltaa ei tarvita
Eli "vara-sillan" rakentamisen kannattaminen voidaan lopettaa typeränä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Eiku
Liikenne pitäisi saada keskustan ohi kohti Raisiota eli ei uusi silta ole ratkaisu mihinkään vaan pitäisi tehdä kannattamaton tunneli sataman ali ohi Turun keskusta-alueen
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Eiku
Mistä näin päättelit? Ja miksi yhden tarve poistaisi toisen yhtä tärkeän, ellei tärkeämmänkin?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Eiku
Nimim. " Logiikka" ei ymmärtänyt satiiria.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Meripuistoseura katsoo omaan napaansa
Lari Parikka kirjoitti täyttä asiaa. Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Liikennekysymykset pitää nähdä kokonaisuutena koko kaupungin kannalta. Hieman toisenlaisen näkemyksen tuon kuitenkin esittämäsi keskustan ja Martin liikenteen osalta. Uuden sillan myötä mm. Martin ja Vähäheikkilän liikenteen kasvuvauhti tasaantuu, se ei suinkaan vähene, mutta ei kasvaisi enää niin voimakkaasti. Ilman siltaa tämä liikenne kasvaisi räjähdysmäisesti.
On hyvä ja tärkeää, että tähän asiaan kertovat näkemyksensä myös ne, jotka osaavat ajatella rakentavasti kokonaisuuden huomioiden. Pääosin tähän mennessä olleet kirjoitukset ovat olleet populistisen fanaattisia oman nurkkakunnan puolustamista, muista välittämättä. Kaikkien kannalta parasta olisi, jos kaikki ko. liikenteen vaikutusalueen asukkaat yhdistäisivät voimansa rakentamaan suunnittelijoiden ja päättäjien kanssa mahdollisimman hyviä kokonaisratkaisuja keskinäisen juupas-eipäs -riitelyn sijaan.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Meripuistoseura katsoo omaan napaansa
Liikennekysymykset pitää nähdä tosiaankin kokonaisuutena. Tällä palstalla on kirjoittanut kolme Hirvensalolaista. Ensin tunnettu, luotettava ja kokenut kunnalispolitiikko. Hän näki Sorttamaäen sillan turhana ja kohtuuttoman kalliina. Katsoi paremmaksi vaihtoehdoksi kiinteän yhteyden Hirvensalosta Turun sataman suuntaan. Samoin näki asian vuosikausia Hirvensaloseuran puheenjohtajana toiminut asiantuntija. Kolmas kolumni oli Hirvensaon asukasyhdistyksen puheenjohtaja ja sihteeri. He eivät tyrmänneet Sorttamäen siltaa, mutta pitivät parempana vaihtoehtona yhteyttä satamaan.
Ketä tässä Sotrtamäen silta asiassa pitäisi uskoa?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Eiku
Kaikki Hirvensalosta haluavat Raison suuntaan? Epäilen, että ei pidä paikkaansa. Onkohan missään tutkimusta, mihin suuntautuu H-salosta tuleva liikenne?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: Eiku
Tiedossan ion yksi tutkimus, jonka kaupunki on ilmoittanut. Siinä väitettiin, että Hirvensalon sillalta tuleva liikenne jakautuu 60% Stålarminkadulle ja 40% Vähä-Heikkiläntielle.
Itse ajan päivittäin Vähä-Heikkiläntietä ja huomaan, ettei Rykmentintielle käänny juuri kukaan. Vähä-Heikkiläntien ja Kaskentien risteyksessä Eteläkaaren suuntaan on kääntyjiä, mutta heistä näkyy iso osa kääntyvän ennen hautausmaata vasemmalle Vasaramäen kautta Itäharjulle.
Vähä-Heikkiläntiellä on niin vähän Helsingin suuntaan menijöitä, ettei heitä varten kannata siltaa rakentaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: Eiku
Työpaikat keskittyvät jatkuvasti itä-Turkuun ja Kupittaalle. Tämä tarve ei tule jättää huomioimatta. Muuten aletaan rakentaa siltaa, kun on jo myöhäistä, josta sitten tulee uusi valituksen aihe.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: Eiku
Asunnotkin pitää rakentaa sinne minne työpaikat syntyvät. Ei ole mielekästä asuttaa ihmisiä muualle ja vaatia nelikaistaisia teitä väliin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Lari on täysin ulkona
Eteläkaaren liikenne on kasvanut selvästi. Pääasiassa kasvu johtuu Kaarinaan rakentamisesta. Raision suuntaan ajavat kaarinalaiset ovat Turun keskustan Eteläkaaren kautta ohittavien turkulaisten ohella se liikenteen lisäys, joka Ispoisten puistotiellä näkyy. Sorttamäen silta suunniteltiin kyseiseen paikkaan siksi, että koulukeskuksenkin piti Tulla tuolle alueelle. Nythän koulukeskus on valmiina nykyisen sillan vieressä. Sorttamäen siltaa onkin mainostettu "varasiltana".
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Lari on täysin ulkona
Kyllä Lari on täysin sisällä asiassa. Asioita pitää ajatella kokonaisvaötaisesti ja ratkaisuhakuisesti. Kun nykyajan teknisillä ratkaisuilla selkeästi hidastetaan/hankalpiteraan Ispoisten Puistotien liikennettä, niin kaarinalaiset hakeutuvat sujuvammiöle väylille ja myös Sirttamäen sillan liikenne hakeutuu mieluummin Eteläkaaren kautta eri puoliöle kaupunkia. Näin Martinmäen ja Myllytunnelin liikenne eu kasva mahdottomuuksiin.
Myös eräille aiemmille 2lle nimimerkeille (=sama kirjoittaja) totean: hänen "kehumiensa" valtuutettujen ja entisten vaikuttajien kirjoitusten perimmäiset taka-ajatukset tulisi huomioda. Kyseisten nimimerkkien taakse kätkeytyvä lienee hyvin aivopesty ja sinisilmäinen. Arvostan avarakatseusuutta ja kokonaisuuden näkemistä. Kaikkea me voi vastustaa kaupungin kasvaessa ja kehittyessä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Lari on täysin ulkona
Mitä ne sujuvammat väylät ovat? Uudenmaankatu- Kaskenkatu-Auran silta tai Myllysilta-Koulukatu? Vai Helsingintie-Ratapihankatu? Oisko Uudenmaakatu-Aninkaistenkatu? Siis mistä taiotaan tiestö, joka ei sotke kaupunkikeskustan liikennettä, ellei Eteläkaaren liikennettä ohjata Ispoisten puistotielle?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Siltaa ei tarvita
Suoria reittejä ei juuri voida toteuttaa juuri missään. Koukkaus kauppatorilta on matkallisesti todella lyhyt, että siitä mitään kauheaa hidastetta tule. Tekosyitä senkin edestä.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: Siltaa ei tarvita
"Hui kauhia" ei ymmärrä: keskustan ja kauppatorinkin alueen puuroutumisesta ja ilman saasteista halutaan päästä eroon.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hinnat haarukkaan
Tämä meripuistoseuran ehdotus on hyvä ja kannatettava. Lari väittää, että Meripuistoseuran malli on kallis. Riippu mihin vertaa, mutta ei siihen rahaa pala kuin neljännes Sorttamäen sillasta.
Ensiksikin Vähä-Heikkiläntietä on turha nelikaistaistaa. Nykyinen silta on nelikaistainen ja se säätelee kaistamäärät molemmin puolin siltaa. Stålarminkatu+Itäinen-Rantakatuantakatu on jo neljä kaistaa ja Vähä.Heikkiläntien kaksi kaistaa antaa yllin kyllin kaistoja. Kurjenmäen läpivienti tai kierto tekee tavalliset kadunrakentamisen kustannukset.
Sorttamäen sillalle joudutaan rakentamaan liittymiä 20xpidemmälle matkalle kuin Kurjenmäen läpiviennissä, Sorttamäki on pääasiassa vetelää merenpohjaa. Syvälahdessa meni muutama miljoona vastaavaan urakkaan.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hinnat haarukkaan
Meripuistoseuran ehdotus ei ota huomioon kokonaisuutta ja koko kaupungin asujaimiston etua. Jos sen ehdotus toteutettaisiin, pian jouduttaisiin moniin uusiin taas irrallisiin osa-hankkeisiin ja jäljellä oleva Turku olisi sitten liikenteellinen vielä nykyistä pahempi kaaos ja tilkkutäkki, jossa asumisen rauhaa ei ole enää missään. Hyvästi vaan. Muutan muualle.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hinnat haarukkaan
Kokonaisuuden kannalta olisi parasta ettei saarien perukoita asuteta. Siitä ei ole iloa asukkaille jotka ajavat ensin 20 min vain päästäkseen sillalle, oli se sitten kumpi tahansa.
Työpaikkojen keskittyessä kupittaalle ei ole mieltä rakentaa asumuksia toisaalle. Kupittaalla päin riittää peltoa vaikka kuinka paljon.
Saaressa asumisesta ei ole Turussa kuin haittaa, rannat on jätetty jääkiekkoilijoille, Espoossa nuo sentään sosialisoitiin yleiseen käytöön, vaikka sielläkin oli vaikutusvaltaisia vastustajia hankkeelle.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hinnat haarukkaan
Hyvä lause "koko kaupungin asujaimiston etuja", jolla oikeasti ainoastaan tarkoitetaan Hirvensalossa ja saarilla asuvien etua, kun puhutaan uudesta "vara sillasta".
Ispoistenputistotie ja etelä-kaari ovat suurimmaksi osaksi kaksikaistaisia eikä niiden välityskyky tule lisääntymään ellei niitä muuteta nelikaistaisiksi, lisäksi risteykset eivät ole valo ohjattuja, mikä vaikeuttaa huomattavasti liityntä liikennettä.

Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: Hinnat haarukkaan
Vaikka Ispoisten puistotie rakennettaisiinkin nelikaistaiseksi niin milläs levennät Askaistentietä tai Kuninkaankartanontietä? Eihän näillä tieosuuksilla ole edes kunnolisia jalkakäytäviäkään. Sinnehän se liikenne viimeistään pakkaantuu.
"Koko kaupungin etu" olisi unohtaa koko turha silta Sorttamäkeen. Sen maksaa kaikki kaupungin veronmaksajat ja hinta on lähellä sataa miljoonaa tiestöineen.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Lukijoilta