Lukijoilta

Järki- ja jälki- markkinoinnista

Lukijoilta | Turun Sanomat 28.6.2012 03:31 |

Kuluttajan kannattaisi aina hankintoja tehdessään pyrkiä vakuuttumaan ostamansa tuotteen ”jälkimarkkinoiden” kunnossaolosta. Toisin sanoen siitä, että tuotteeseen saa myös sen tarvitsemia täydennysosia, kuten pölypusseja ja -suodattimia pölynimureihin, värikasetteja printtereihin ja niin edelleen.

On varsin ikävä vasta sitten, kun ostettu laite ensi kertaa tarvitsee sellaisen, huomata, ettei niitä ole laitteen myyneessä kaupassa lainkaan, ei tulossakaan. Eikä muissakaan kaupoissa. ”Edullinen” laite on siis käyttökelvoton hyvinkin pian oston jälkeen, koska esimerkiksi printtereissä ensiasennusväripanokset ovat hyvin lyhytkestoisia. Luottamus ”supertarjouksella” laitteen myyneeseen liikkeeseen menee laajemminkin.

Vaikka verkkokaupasta jäljittämällä kuluttaja saattaa löytää osia laitteensa elämäkaaren jatkamiseksi, pitää muistaa, ettei kaikilla moista nettielämää ole. Liian usein kun ohjeistetaan katsomaan netistä.

Valkoista printtiä valkoisella paperilla

TSTV - Uusimmat