Torstai 3.9.2015Soili, Soila, Soile
Ostoksilla on tärkeää varmistaa, että tuotteeseen saa täydennysosia, kuten pölypusseja, kirjoittaja huomauttaa.

Järki- ja jälki- markkinoinnista

Kuluttajan kannattaisi aina hankintoja tehdessään pyrkiä vakuuttumaan ostamansa tuotteen ”jälkimarkkinoiden” kunnossaolosta. Toisin sanoen siitä, että tuotteeseen saa myös sen tarvitsemia täydennysosia, kuten pölypusseja ja -suodattimia pölynimureihin, värikasetteja printtereihin ja niin edelleen.

On varsin ikävä vasta sitten, kun ostettu laite ensi kertaa tarvitsee sellaisen, huomata, ettei niitä ole laitteen myyneessä kaupassa lainkaan, ei tulossakaan. Eikä muissakaan kaupoissa. ”Edullinen” laite on siis käyttökelvoton hyvinkin pian oston jälkeen, koska esimerkiksi printtereissä ensiasennusväripanokset ovat hyvin lyhytkestoisia. Luottamus ”supertarjouksella” laitteen myyneeseen liikkeeseen menee laajemminkin.

Vaikka verkkokaupasta jäljittämällä kuluttaja saattaa löytää osia laitteensa elämäkaaren jatkamiseksi, pitää muistaa, ettei kaikilla moista nettielämää ole. Liian usein kun ohjeistetaan katsomaan netistä.

Aloita keskustelu tästä jutusta



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.